Woopsiedaisy!

Jag lovade ju att jag skulle skriva ett blogginlägg. En liten sammanfattning.
Jag är en dag försenad, jag vet. Höhö.

SÅ. Jag har äntligen blivit 'friskförklarad' efter ungefär 1½ års sjukskrivning, och jag har börjat plugga lite smått på folkhögskolan här i Tidaholm. Det är helt jävla underbart!
Bara själva byggnaden är fantastisk. Ett vackert gammalt slott uppe på berget. Oh, jag måste fota en massa där sen så ni får se.
Sen är lärarna extrordinary. Dom brinner för sina ämnen, och jag känner mig helt i mitt element där.
Idag pratade vi om Kön och Genus, och dess betydelse inom reklam. Vad som är 'typiskt' manligt och kvinnligt och hur det påverkar oss. Fucking great. Jag älskar sånt här.
Helliden är främst en konstskola, och jag kommer även ha en del konsthistoria, silversmide och keramik sen också. Men jag trivs definitivt på samhäll-religionen och svenskan också.
Två dagar i veckan spenderar jag på AME där jag är på syavdelningen, vilket är ganska segt för det mesta eftersom symaskinerna är trasiga.. HAHA. Men jag håller mig sysselsatt med virkning av Amigurumi och stickning sålänge.

Oooch snart är det helg igen. Jag är übertaggad!
Det blir fetaste fetfesten på lördag, och imorgon kommer en vän från Stockholm för att hälsa på. Awesomeness.
Saker är bra, livet är bra och jag mår bra.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Underbart att höra vännen! <3

Postat av: pörns

naw, va glad jag blir när jag hör att du mår bra :D underbart! och vad var det jag sa om folkhögskolor?!..det bästa skolorna som finns. puss å kram på dig sötpropp!

2009-10-21 @ 00:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback