Isn't it alright now?

Det där über-underbara och sjukt uppskattade lugnet jag kände i.. ptja, ungefär fem minuter, har återigen försvunnit.
Jag.. känner mig allt annat än lugn och centrerad och säker på mig själv.
Jag vill HA TILLBAKA DET. nu!

Vissa stunder vill jag vara allt annat än mig själv.
Stunder där allt jag är, är fel.
Jag skulle kunna ge allt för att se ut som någon annan. Leva någon annans liv. Ha någon annans åsikter.
Jag vill inte överhuvudtaget ha med mig själv att göra.
Jag vill bara vara perfekt, felfri.

MEN. Det skulle aldrig funka. Och det är heller inte det jag vill, egentligen.
Det finns ingen människa som är perfekt. Och perfekt skrämmer mig dessutom.
Det finns liksom ingenting intressant med en 'perfekt' människa.
Jag vill bara sluta känna mig så.. otillräcklig. Jag vill sluta tråna efter sånt som jag vet att jag inte kan få.
VARFÖR är jag så oerhört duktig på att vilja ha det där.. det där enda som jag VET inte är bra för mig?

Jidder Jidder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback