About Feelings

Jag är en känslomänniska. Helt klart.

Det är inte sällan mina känslor styr mig, istället för kanske..  enkel logik.

Känslor är inte rimliga.

Jag har spenderat år och ytterligare år på att förneka, trycka iväg, stänga in och strunta i många känslor.
Jag har spenderat år och ytterligare år på att försöka förstå det här med känslor.
Och vad har det resulterat i?

En jävla massa problem som ändå inte försvinner, hur mycket jag än förnekar.

Hur mycket jag än blundar, håller för öronen, gömmer mig, springer.. så sitter problemen fint och väntar på mig.


Nu är det slut med det.

Det är dags att tillåta mig själv känna, utan alla försök att förneka och förtränga.

Det är dags att tillåta mig själv tycka det jag tycker, säga det jag vill ha sagt.

UTAN att alltid behöva förklara mig eller ursäkta mig.
För det jag hållt på med i år och ytterligare år, hjälper tydligen inte.

Jag ska lära mig att bli sams med min orimliga, ologiska känslovärld.
Åsikter är inte längre något jag bara ska ha utan att veta varför.
Jag tänker känna det jag känner. Screw vanligt folkvett.


Kommentarer
Postat av: Angelica

det låter bra det gumman! kämpa på!

Postat av: Noiseless

Tackar tackar! För de vänliga orden :) Man måste ju ta tillfället i akt o fira när det väl går :P haha



O ja, filmen blev ju sådär iaf.. Alltid kul o pyssla med något :P

Vill bara komma på något annat bra o göra. Måste ju ha videoklipp o sånt.. yeah yeah. .jag är pysslig idag :P wohoo!



O jag hoppas det går bra för dig att hantera dina känslor o inte låta dem styra!

2009-04-21 @ 15:47:53
URL: http://noiseless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback