Slacker har fått ett nytt namn; Hugo.

Jag har helt seriöst den lataste katten i världen.
Jag insåg ikväll att han försöker ta över min soffa totalt.
Jag får inte ligga och titta på TV i min egen soffa, för då har man helt plötsligt tiotalet klor i vaden.
Jag försöker fäkta bort honom med fötterna medans han kämpar för sitt liv för att behålla SIN plats i MIN soffa.
När jag väl fått ner honom, OM jag nu får ner honom rättare sagt, så välter han ut sin vattenskål i ren protest och sen drar han till hallen och ylar tills jag flyttat på mig.

Har jag nämnt att jag har både en soffa, och en fåtölj?
Varför kan han inte bara ta fåtöljen, liksom?
Men nej.
En hel fåtölj räcker inte till Hugo, det egot.
Han ska ha hela soffan.
Satans slacker.


Det hela började bra. Hugo i mitt knä. Fridens liljor.
Men sen blev jag less, och shasade bort honom från mina ben.


Och han blev inte så nöjd.


Sen ville jag kunna sträcka ut mina ben, så jag påbörjade ett försök att masa bort honom helt och hållet.
Jag försökte prata med honom först, men han vägrade att lyssna.
Det resulterade i kamp.


Han avancerade och la även klorna i min fot, samtidigt som han bet tån.


Men jag vann tillslut.
Han välte vattenskålen, gick och sket och ligger och vrålar i hallen nu.
Han blev väldigt upprörd.
I vanlig ordning.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Våra galna pratstunder som vi brukade ha, dom saknar jag! Haha, galen katt har du då! När kommer du till Pite då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback