Jag tror Mjau är sjuk

Han har matstrejkat i 3 dagar nu.
Jag är minst sagt orolig.
Han vill inte dricka heller.
Och just nu hatar han mig som pesten, efter att jag tvingat i honom både avmaskningsmedel
och uppkokat vatten med socker, salt och bikarbonat.

Han har gömt sig under sängen.

Men alltså, jag har provat ALLT.
Jag har bytt vatten femtioelva miljoner gånger,
slängt all mat och börjat på en helt ny påse,
gett honom mjukmaten han älskar,
hällt upp vatten i ett vanligt drickesglas (eftersom det verkar vara godare att dricka ur mina glas),
flyttat på mat/vattenskålarna,
lockat med kattmynta-godis som han älskar.

Men icke.

Så nu hoppas jag att efter han fått hata mig ett tag för att jag tvingade i honom medicin,
att han ska bli bättre.
Min lilla mjau.

Kommentarer
Postat av: Saint Nikolaus

Testa med räkor. Finns ingen katt i världen som inte älskar räkor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback