Frukost hos grannarna

I vanlig ordning ringer Marcus och väcker mig med det finaste erbjudandet av alla.
Han frågar om jag vill komma över på kaffe. Färdigt, redo att drickas.
Jag behöver bara ta med mig egen frukost.
Han kunde bjuda på kaviar, men jag kände inte riktigt för fiskägg idag.
Av någon konstig anledning lyckas alltid jag och Emma grisa värst när vi äter frukost.
Och Marcus irriterar sig lika mycket på det varje gång.

Jag: Emma, ska du följa med över till mig en stund efter vi ätit?
Emma: Jepp
Marcus: Faaan smulor överallt. Ni är ju värre än småbarn.. och torkar upp gör ni inte heller (suck och stön).
Emma: MEN JAG HAR INTE GÅTT ÄN DIN JÄVLA FASCHISTJÄVEL. du kan väl torka upp själv om det irriterar dig så mycket? Kan du inte det?
Marcus: .......... nepp.


Man känner verkligen kärleken.
Den kommer som en varm bris av andedräkt när dom skriker på varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback