Jag och min man.

Samma sak varje morgon.
Jag vaknar med en hårig karl brevid mig i sängen.
Så fort jag bara kisat med ögonen är det kört.
Då ska han gosa.
Han pussar på mig och pratar med mig.
Oftast försöker han slicka på mina ögonlock,
så jag ska titta på honom.
Jag visar aldrig att jag faktiskt tycker det är ganska mysigt.
Jag ber honom hoppa ur sängen och lämna mig ifred,
så jag kan vakna till själv.
Sen följs vi åt till köket och jag gör kaffe för två.
Fast det bara är jag som dricker.
Han äter frukost medans jag tar morgoncigaretten.

Sen sätter han sig med mig i soffan,
oftast i mitt knä och leker med mitt nattlinne
och så tittar vi på någon bra serie.
Just nu är det Dexter som gäller.
Den uppskattar vi båda två.
Han myser ner sig ordentligt hos mig,
och somnar oftast ett tag.
Min håriga karl och jag.

Det finns saker som jag irriterar mig outhärligt på däremot.
Han ska följa med mig vart jag än går.
Men på toa får han inte följa med.
Jag är, gott folk, en nervös kiss-bajsare.
Jag vill vara själv,
utan press,
och göra mina behov.
Men nog fan ska han stå utanför och gnälla.
Vråla som ett vårtsvin för att få komma in.
Hell no.
Min håriga karl och jag.

HAN däremot har inga problem att bajsa offentligt.
Han lever om, och grejar på hur länge som helst.
Och stanken.. phaaaa..
Stanken efter nummer tvåan alltså.
Sen är det jag som får rengöra och städa efter hans
toalettbesök.
Han heter Hugo.
Han är min randiga katt.
Min håriga karl och jag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

hihihi, så sött! Celle brukar dock få följa med mig in på dass, han är aldrig så lugn och söt som när han ligger i mitt knä då jag sitter där alltså! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback