Ett telefonsamtal från Johannes.

Jag vet inte om jag är mest arg eller ledsen.
Hur kan utvisningar utan anledning vara rättvisa?
Man råder svenskar som är i Irak att fara därifrån,
och råder svenskar som vill fara dit att inte åka dit.
Men man kan skicka tillbaka flyktingar dit, som bott
och skapat sig ett nytt liv här i sverige.
Det är så jag mår illa.
Ashmed hade ett eget liv, massa kompisar och ett eget företag i Piteå,
Arbaillo. Han är en bra kille.
Men då pratade jag med Johannes idag som för en vecka sen varit tvungen
att stå på flygplatsen med sin kompis som blev utvisad.
Kan ni förstå den känslan?
Att behöva vara tvingad att lämna ett land och sina kompisar som man trivs med.
Och att se ens andra kompisar få stanna kvar.


image76
Ashmed längst fram, från en fest uppe i hans gamla lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback