Oh my filthy lord.

Jag skulle ju ha hunnit massor idag.
Mycket mer än vad jag faktiskt hunnit.
Men jag får skylla mig själv.
Jag har iallafall gjort lite nytta idag.

Mamma och Micke ska försöka sälja huset eftersom dom hellre vill bo ute på landet några mil utanför Tidaholm,
så dom kan skaffa sig kor och kanske hästar.
Don't mind att jag skulle dö av en allergiattack av hästarna.
För all del.
Visningen av nuvarande huset har dom imorgon,
så mamma ringde mig i ren panik och frågade om jag ville hjälpa till att städa idag.
Såklart man ställer upp.
Så jag har suttit som askungen och skrubbat väggar, golv och tak.
Skinande rent.
Sen åkte jag och handlade mat.
Sen ringde en vän och bad mig skriva en dikt till ett bröllop han ska vara toastmaster på.
Hans brors bröllop.
Jaha, tänkte jag och började spåna på en dikt.
En dikt som inte handlar om misär.
En dikt som inte handlar om hur allt kommer gå åt helvete efter dom kysst varandra vid altaret.
Inte en sån dikt.
En bra dikt, med värme.
Det tog bara två timmar för ca 12 rader.
Jag hoppas jag lyckades med det.
Annars hoppas jag fanskapet får rännskit, om han inte blev nöjd.

Sen hade jag ju tänkt hinna dammsuga och diska idag eftersom min kusin Malin kommer imorgon,
Men icke.
Jag får göra det imorgon helt enkelt,
jag ska ju ändå tvätta också så.. ahwell, hon får hjälpa mig.
Kul värre, ungstackarn får hjälpa mig med massa tråk på sin första dag här.

Nu ska jag nog sova.
Jag är äckligt förkyld, och min röst börjar försvinna.
Så,
Medicin.
Nässpray.
Borsta tänderna.
Ta på pyamas.
Lösa korsord en kvart tills jag ser dubbelt.
Sova.
...
Hämta kusin klockan nio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback