Heldag med kusinen

Jag har haft en heldag med kussen Malin som kommit hit på besök.
Vi var ner till stan en sväng och fikade med Angelica.
Jag visade henne lite sevärdheter i Tidaholm. Fängelset inkluderat.
Hon tyckte det var läskigt och frågade ungefär hundra gånger om det var möjligt att någon kunde rymma därifrån.
Jag svarade att om nån seg, smidig jävel tar sig förbi alla gallrade dörrar, en sjukt hög mur, miljontals övervakningskameror,  hundratals beväpnade vakter, och tillsist ska slyngeln lyckas klättra över kanske tiotalet elektriska staket. Då, först DÅ kanske det skulle vara möjligt för någon läskig Haga-man att rymma.
Och sen måste ju saten klara sig undan alla polisbilar och helikoptrar som skickas på honom.
Så, good luck liksom.

(Sen blev hon, precis som jag när jag först kom hit, väldigt förbryllad över alla äppelträd som finns här.
Eller, alla träd där det växer annat än barr, löv, rönn och kottar på, rättare sagt.
Vi har sjukt mycket äpplen som är sjuuuuukt goda.
Och biggaråer, och körsbär, och och och.. PÄRON!
Snacka exotiskt, höhö).

Var och käkade middag hemma i huset idag också.
Väl hemma ringde Malin's mamma för att prata med sin dotter.
Malin har tjatat oändligt om att hon vill pierca läppen och har frågat mig om jag vet något ställe där dom kan göra det på henne. Här är folk ovanligt hederliga på den fronten, och alla vägrar pierca personer under 16.
Oavsett om man har föräldrars godkännande eller inte.
Så när jag ligger och vilar mig efter maten hör jag Malin's diskussion med sin mamma angående detta.
Av samtalet att döma låter det som att Veronica också börjat ändra åsikt och också tycker att Malin ska vänta till hon är 16. Eller 18. Eller inte göra nån sabla piercing alls.
Då utbrister Malin följande; SÅ DU SYFTAR ALLTSÅ PÅ ATT KÖTTET BLIR MJUKARE ATT PIERCA NÄR MAN ÄR ÄLDRE? FYFAN! JAG TÄNKER GÖRA EN SJÄLV HURSOMHELST.
Veronica: (säger någonting i luren, men jag vet inte vad)
Malin: JAHA! Men då tänker jag be en kompis göra det på mig istället!
Veronica: (säger någonting i luren, men jag vet inte vad)
Malin: JAHA! Men då tänker jag SKAFFA mig en kompis som jag tänker TVINGA att göra en piercing på mig!


Jag trodde jag skulle dö av skratt.
Eller rättare sagt av astman som följde, eftersom jag är allergisk mot hundfan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback