Falköping och Photoshoot

Idag tog jag, Mamma och Malin våra asses till Falköping.
Vi gick och kollade omkring, men ingenting kändes direkt lockande.
Malin hittade lite grejer på ÖB.
Det är ju bra.
Det är ju jättebra att hon åker till falköping, där affärer som inte existerar någon annanstans finns, men hon ska likförbannat handla på ÖB. Samma sortiment som i Piteå, garanterat.
Ahwell.
Vi blev lite hungriga i magen efter ett tag, och bestämde oss för att käka på en kina/thai.. nånting.. restaurang.
Hade jag varit matkritiker hade jag sett till att dom packade ihop och gick hem. För alltid.
Maten var inte uthärdlig överhuvudtaget.
Vi åt en lunchbuffé som bestod dels av sladdriga äckliga "köttbitar" (läs fläsk) wookat med sånt där "wook-grönsaks-blandning" som man kan köpa på ICA's frysavdelning, och sen hade dom små små små friterade fläskbitar som.. mja, dom var mest bara kalla och smakade gammal olja.
Sen kommer vi till det värsta av allt.
Dom hade även "tacopaj". Sladdrig pajdeg, pissljummen, och lite köttfärs och ost på.
Scheisse, till och med jag skulle kunna göra det bättre hemma.
Så det var en besvikelse.
Men då fick vi iallafall svar på varför dom inte hade särskilt många gäster.
Två själar som satt lite smått "salongsberusade".
Dom var ju knappast där för maten. 
När vi kom hem gjorde jag ordentlig mat till mig och Mallan.
Chili con Carne med vitlöksbröd.

Jag och Emma hade även lovat Malin att vi skulle sminka upp henne lite och ha en "liten" photoshoot med henne.
Vi har suttit och rensat igenom över 350 bilder ikväll, haha.
Men dom blev bra må jag säga.
Emma hade med sig lite fräsiga peruker dessutom.
Så jag klädde henne i min svarta klänning med sidenband, fixade håret och sminkade henne.
Och hon var verkligen i behov av att få sina ögonbryn ansade, vilket jag gärna åtog mig. Moahahaha!
Vi har även suttit och svullat på en fet godispåse, och jag känner mig ungefär lika fet som en ko just nu.
Cola, massa godis och mens ger inte dom trevligaste effekterna.
Jag sitter och fiser som dom i "Hjälp mig - jag kan inte sluta fisa"-dokumentären som gick på fyran för nån dag sen.

Här bjuds det iallafall på:

Malin i svart peruk.


Galningarna on my floor, haha.


Mallan-bruden svänger med manen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback