Råttan i kris!

Rubriken kanske är missledande.
Men den råttan jag snackar om är Kenzo.
Råttans, Fladdermusens & Kaninens avkomma; Chihuahuan.
Han höll jävlat på att skrämma the life ur mig igår!
Vi var ute på våran vanliga kvällsrutt, runt kvarteret.
Och precis när vi ska gå in genom porten ser jag hur Kenzo
börjar få panik och springer omkring och försöker få luft.'
Hundfan hade alltså hunnit stoppa nåt jävulskap i käften
och håller på att kvävas av det.
SHIT fan jävla helvette vadgörjagNUdå? var min första tanke.
Jag slängde mig hjältelikt ner brevid honom,
bände upp käken och försökte se om jag kunde fiska upp
det som satt fast däri. Men jag såg inget.
Så började jag fundera på om jag skulle ge honom
heimlich-manöver (eller hur det stavas) och helt enkelt
försöka pusha ut det som satt fast.
I samma stund hör jag hur det gulpar,
Kenzo andas lite, tittar på mig och springer in i lägenheten och sätter på sin AIK-nalle.
Jag kommer in i lägenheten, chockad och sinnessjukt arg på
den glupska hunden som inte kan lära sig att sluta stoppa äckel i munnen.
Men det är bara för att jag älskar råtthunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback